
Dit is... Anne
Van fleurige boeketten naar modems en techniek… en...
Leeftijd: 17 jaar
Functie: flexer klantcontactcentrum
Opleiding: 6 VWO
Werkt: 2-3 diensten per week (een avond of zaterdagmorgen)
Kenmerk: sproetjes
Leeftijd: 17 jaar
Functie: flexer klantcontactcentrum
Opleiding: 6 VWO
Werkt: 2-3 diensten per week (een avond of zaterdagmorgen)
Kenmerk: sproetjes
Allereerst een complimentje voor Hanne van haar afdeling: Hanne is leergierig, en kent de doel-/klantengroep. Ze pakt informatie supersnel op, en doet haar werk heel goed. Ze is gewoon wie ze is. Wij zeggen: blijven Hanne!
Mijn moeder zag de advertentie voor een flexer en attendeerde me op Kliksafe. Ik solliciteerde eigenlijk op goed geluk. Ik had helemaal geen goed beeld bij de baan. Zo verwachtte ik niet dat ik de mensen ook echt zelf zou moeten helpen. Maar dat moest dus wel :-). Ik mocht eerst een week komen kijken en meelopen. En daarna beslissen. Dat ik die kans kreeg, vond ik erg leuk. Ik vond die eerste week ook geweldig en ik wist al snel dat ik hier wilde werken.
Ik ben flexer op het klantcontactcentrum. Dat betekent dat ik vooral de telefoon opneem. Ik help klanten als ze een probleem ervaren, help ze bij het installeren van Qustodio, of ik geef klanten advies. Daarnaast beantwoord ik mails en tickets van klanten. Hanne heeft het liefst bellers: bellen is sneller. Alleen als het heel complex is, is mailen handiger. Dan kan je er wat langer over nadenken en het rustiger opschrijven.
Met collega’s is het sowieso heel leuk. Ook leer ik hier heel veel, en vind ik het contact met klanten erg leuk.
In het begin moet je wel allerlei nieuwe termen leren ja. Maar als je die kent, ben je al een heel eind. Ik kan inmiddels bijna alle veelvoorkomende situaties en vragen wel behandelen. En als het te lastig is, is er altijd iemand die wil helpen. Of het kan nog naar tweedelijns.
Lekker mailtjes beantwoorden, en belletjes opnemen. Dat is allemaal even leuk.
Ik zit nu in 6 VWO. Hierna hoop ik de PABO te gaan doen, ik wil heel graag juf worden.
Het is heel goed te doen zo. Ik ben om 16.30 uur thuis uit school, en dan begin ik om 17.00 uur aan een avonddienst. Dan ben ik uiterlijk 20.30 uur thuis, en dan kan ik nog wat voor school doen. Heb je daar dan nog zin in? Haha, niet altijd, maar soms moet het gewoon! Ingewikkelde dingen doe ik niet meer na het werk, daar heb ik dan geen puf meer voor.
Als ik zeg dat ik bij Kliksafe werk, krijg ik altijd verrassende reacties. Mijn leeftijdsgenoten werken meestal bij restaurantjes of supermarkten. Dat heb ik ook gedaan, maar dit bevalt me veel beter. Ik leer hier zoveel: met mensen omgaan, ook (of juíst) als het even niet helemaal soepel gaat. Of oplossingen te bedenken, dat is in elk gesprek de focus. En over online zijn, en media leer ik veel. Daar word je zelf ook bewuster van.
Ja! Ik hou heel veel van lezen, en ik pas ook veel op. Op m’n broertje, en ik heb een paar oppasgezinnen. Oppassen vind ik superleuk, vooral baby’s de fles geven en zulke dingen. Wat ik op het moment lees, is eigenlijk vooral voor school, dus literatuur.
De gezelligheid met de collega’s. In de zomervakantie werkte ik hele dagen. En dan mag je extra pauze nemen en een kwartiertje wandelen. Dat is zo tof! Zo spreek je je collega’s heel veel.
Als er iets is, altijd bellen. Op de Familiedagen hoorde ik bijvoorbeeld van een paar klanten dat ze al even last hebben, maar ons niet gelijk bellen. Wel doen hoor!